Afdrukken

Woensdagmiddag 10 februari 2016:

Wij, Kim (roze hoedje) en Esmeralda (zwarte hoedje) zitten de pitch voor te bereiden. We willen graag de superaanbieding binnen halen!

 

We gaan namelijk vanmiddag 'matchen' op de Beursvloer. We hebben ons al een paar weken van te voren samen met Jeroen, Nienke en Monika  van ArboPositief voorbereid op de gebeurtenissen van de Beursvloer Zwolle. De vier superaanbieders zijn breeduit doorgelicht. De tegenprestaties, die wij namens onze Stichting ArboPositief kunnen aanbieden zijn legio, door alle expertises en kwaliteiten die de leden van ArboPositief hebben.

 De superaanbieder De Peperbus biedt een pagina grote advertentie aan. Wij zouden graag een keer per maand een vaste rubriek willen krijgen waar we een positief bericht van een van de leden van AP mogen plaatsen. Ook hebben wij ons verdiept in de commerciële bedrijven, die zich hebben aangemeld. Daar hebben wij een aantal bedrijven uitgelicht, die nuttig voor de leden van AP kan zijn en een aantal bedrijven, die leuk zijn om te benaderen.

Op de beursvloer:

Tijdens de Beursvloer blijkt dat er één van die bedrijven gewoon niet is komen opdagen. We checken nog even na bij de superaanbieder De Peperbus hoe laat we daar terecht kunnen. Wat blijkt... Arbopositief staat niet op de lijst! Gelukkig kunnen we aantonen dat de aanmelding op de mail verstuurd was, ArboPositief kan toch nog op de lijst toegevoegd worden.

Nadat de gong is gegaan, gaan we op zoek naar de bedrijven die we van te voren hebben uitgezocht. Als eerste komen we bij Storm In Recruitment. Dit bedrijf vindt het leuk om de leden van AP bij te staan met het aanbieden van een workshop om jezelf in het solliciteren beter te kunnen profileren en je CV te verbeteren. Ook hun sparringpartner CrowdMedia doet met hen mee met het aanbieden van een workshop over het inzetten van je LinkedInprofiel tijdens het solliciteren. De eerste 2 matches zijn binnen!


 

Tussendoor worden we nog benaderd door bezoekers, een Engelstalig meisje dat graag een keer naar ArboPositief wil komen. Een aantal keer op zoek naar Ingrid Heijnen van IkMerk. We spreken de hoekmannen aan die ons kunnen helpen om bedrijven te zoeken. De volgende match is bij Meijer Consult. Theo Meijer heeft diverse testen zoals bv persoonlijkheidstesten of competentietesten aan te bieden. Hij wil hierover informatie geven en misschien een aantal toetsen uitproberen. Match nr. 3!

Er komt een meneer van Galerie Het Langhuis op ons af. Hij vraagt ons m een match. Het Langhuis wil een rondleiding door de galerie en eventueel een lunch aanbieden in ruil voor een vrijwilliger die als gastvrouw/-man zou willen optreden als werkervaringsplek. Match nr. 4!

De pitch bij de Peperbus verloopt heel goed, zelfs langer dan de geplande 5 minuten, maar heeft helaas geen match mogen opleveren. Daarna verwijst wethouder Rene de Heer ons naar Paul Kanis van de gemeente Zwolle. Arbopositief (AP) wil graag dat er wat meer bekendheid aan AP wordt gegeven door de gemeente Zwolle. De gemeente Zwolle kent AP en wil daarvoor met ons, AP, om tafel. Match nr. 5!

Dan staat Impres BV nog op het lijstje. Het is al bijna tijd om te stoppen en deze partij is helaas al door hun matches heen. Maar toch blijken ze nog wel iets te kunnen betekenen voor AP. Impres BV zoekt mensen die voor hen tegen een kleine vergoeding websites wil testen. Ook kun je je online bij hen aanmelden voor een gratis workshop voor het verbeteren van een website. Ze hebben een kwartiermaker die een keer bij AP wil komen om te vertellen wat ze kunnen bieden. Toch een leuke match, al staat ie niet op papier.

Een ander erg leuk en bijzonder contact was dat met Eus (Eugène), de haptonoom. Hij zou het heel erg leuk vinden om een keer informatie te geven en dan ook wat oefeningen.  

Al met al een geslaagde middag! Wij, Kim en Esmeralda, vonden het heel leuk om te doen, waren enthousiast en maar hopen het stokje volgend jaar aan iemand anders te kunnen geven omdat we dan aan het werk zijn.

Groetjes

Kim & Esmeralda